20 april, 2020

Är du modig nog att nå ut?

Om det inte pirrar lite i magen när du trycker publicera, så gör du antagligen något fel. Pricka av de här fem punkterna och chanserna är goda att ditt innehåll sticker ut.

Är du modig nog att nå ut?

Det har blivit allt svårare att få uppmärksamhet.

Antagligen följer de flesta av dina konkurrenter samma strategi och skapar “bra” innehåll. Men det som för inte så länge sedan var en konkurrensfördel och något unikt är idag vardagsmat.

Trots det finns det fortfarande innehåll, artiklar och filmer, som sticker ut. Så hur funkar det?

För att sticka ut måste du vara modig

Om det inte pirrar lite i magen när du trycker publicera, så gör du antagligen något fel.

I en värld där konkurrenterna publicerar “säkra” artiklar och filmer på samma sätt som alla andra gör måste du våga mer.

Det kan sammanfattas så här:

  • Våga vara djärv. En dos kaxighet sticker ut.
  • Visa engagemang. Du fångar intresse genom att vara djärv, men för att behålla det måste du vara engagerad.
  • Relevans. Borde vara självklart men är det inte. Dina läsare måste känna att du förstår deras problem.
  • Auktoritär. Du vet vad du talar om eller hur?
  • Sårbar. Allt är inte guld och gröna skogar. Våga visa brister och dina läsare kommer att känna större förtroende och närmare kontakt.

Pricka av de här fem punkterna och chanserna är goda att ditt innehåll sticker ut.

Lycka till!

❗️ Vill du skapa modigare innehåll?

Vi hjälper dig med digital strategi och produktion. Kontakta oss så berättar vi mer.