Möjligheterna aldrig har varit större att växa ditt företag.

Samtidigt är alternativen så många att det heller aldrig varit snårigare, i synnerhet om du har förhållandevis komplexa produkter och tjänster.

Kalla säljsamtal, bannerannonsering och annonser i traditionella media blir allt svårare att räkna hem. Men vad är då alternativet?

Syns där kunderna finns – med digital marknadsföring

Det gäller att nå dina befintliga och blivande kunder där de ägnar sin uppmärksamhet och trenden är tydlig, de spenderar allt mer tid i:

  • Sociala medier som Facebook, LinkedIn och Instagram
  • Sökmotorer – i första hand Google
  • Artiklar, filmer och podcasts som ger dem ett stort värde
  • I mobilen

Mer tid läggs alltså i digitala kanaler och mindre i traditionella medier som papperstidningar, radio och teve. Eftersom det nu finns så många olika sätt att kommunicera digitalt läggs också väsentligt mindre tid på telefonsamtal.

Effektiv marknadsföring kräver teknisk kompetens

Du behöver synas där dina kunder ägnar mest uppmärksamhet.

Mobilanpassade artiklar och videos av hög kvalitet som publiceras och marknadsförs i sociala medier och optimeras så att sökmotorerna hittar dem är det effektivaste sättet att nå ut med ditt budskap.

För att använda verktygen optimalt krävs hög teknisk kompetens, men också djup förståelse för media och marknadsföring. Det är precis det Teknikministeriet är bra på.

Vi har lång erfarenhet av att jobba med media, journalistik och teknik.

Bland annat jobbar vi åt kunder som: IDG, HPE, VMWare, Dustin, F-Secure, Box, Folksam, SuperOffice, Meridium, EdgeIT, Direktronik och Lemontree.

Läs mer: Den subtila konsten att få en journalist att läsa din pressrelease

Läs mer: Chaufför eller professor: Vem marknadsför egentligen ditt IT-bolag?

Intressant?

Vi hjälper dig med din digitala marknadsföring. Kontakta oss!