Tre insikter om syftet med olika typer av innehåll
Vad är egentligen sociala medier, guider, nyhetsbrev och communities bra på att skapa? Här kommer tre snabba råd.
Det finns en myriad att olika innehåll av skapa och landskapet förändras fort.
Justin Welsh från Nashville, Tennessee, har gjort en grej av att försöka förstå och använda olika former av innehåll för att bygga "a portfolio of one-person businesses to $5M in revenue". Han formligen sprutar ut sig tweets om den pågående processen. Ibland är budskapet diskutabelt, ibland är det både klokt och enkelt som tweeten nedan.
If you're a solopreneur, remember:
- Social content builds attention
- Long-form guides/newsletters build trust
- Community builds long-lasting relationships
Invest in these 3 things, and revenue is a likely outcome.
— Justin Welsh (@JustinSaaS) March 3, 2022
De här råden är tänkvärda för långt fler än soloprenörer, det gäller ju för alla som skapar innehåll. Här är vår svenska version:
- Innehåll i sociala medier skapar** uppmärksamhet**
- Långa artiklar, guider och nyhetsbrev skapar** förtroende**
- Communities skapar långsiktiga** relationer**
❓ Håller du med?
